Prim Big Shock Racing – s vylepšeniami, ktoré preverí Rally Dakar 2018

Prim Big Shock Racing, prvé hodinky Prim s teflónovými tesneniami

Chystáte sa sledovať púštne dobrodružstvá na tohtoročnej Rally Dakar? Nie ste sami. Aj my budeme čakať, ako sa s nástrahami jubilejného 40. ročníka vysporiada slovenská stálica Štefan Svitko. Podujatie, ktoré štartuje už o dva dni v hlavnom meste Peru, bude v tomto roku hodné pozornosti nielen kvôli vypätým situáciám a boju techniky s drsnou prírodou, ale aj kvôli hodinkám. Možno sa dokonca stane, že vďaka nim začnú Slováci popri našich borcoch na motorkách fandiť českému kamiónovému tímu Big Shock Racing… Ale nepredbiehajme, najprv si hodinky, ktoré to môžu dokázať, predstavíme bližšie.

S Dakarom to hodinárske firmy u našich západných susedov (zhodou okolností ide o dve rôzne spoločnosti pôsobiace pod značkou Prim) myslia vážne už nejakú dobu. Ako prvá sa témy najslávnejších rally pretekov zhostila firma MPM-Quality, ktorá spolupracovala s legendárnym Karlom Lopraisom a do aktuálneho ročníka vstúpila s podporou Tomáša Ouředníčka.

Prim Big Shock Racing

Keďže marketingový priestor vytvorený Dakarom je v Čechách tradične väčší ako u nás, bolo len otázkou času, kedy do rally vlaku naskočí aj konkurenčná ELTON hodinářská z Nového Města nad Metují. Stalo sa tak koncom novembra minulého roku, kedy bol odprezentovaný športový quartz chronograf Prim Big Shock Racing určený pre posádku a obslužný personál rovnomennej stajne.

Jeho tvorcovia sa nijako netaja tým, že pri návrhu hodiniek brali do úvahy extrémne podmienky pretekov, a to predovšetkým všadeprítomný zvírený piesok. Okrem moderného dynamického vzhľadu a kontrastného spracovania ciferníka tak novinka obsahuje viacero konštrukčných vylepšení, ktoré majú napomáhať k bezproblémovej prevádzke hodiniek počas každej z plánovaných štrnástich etáp.

Prim Big Shock Racing - s vylepšeniami, ktoré preverí Rally Dakar 2018

Azda najväčšiu pozornosť technikov si vyžiadalo nové riešenie upínacej vložky, ktoré redukuje celkovú váhu hodiniek. V kategórii športových modelov, a zvlášť tých rozmerovo väčších, sa počíta každý gram. Je preto žiaduce, aby ich váha bola čo najnižšia. Snahu o odľahčenie badať aj na bočných tlačidlách chronografu. Zhotovené sú z hliníkovej zliatiny a ich povrch je chemicky eloxovaný do červena. Z fotografií, ktoré Prim publikoval, sa nám ale zdá, že tlačidlá sú až príliš malé na ovládanie v rukaviciach. Až prax ukáže, ako na tom v skutočnosti sú a či toto „dietetické“ opatrenie nenarobilo viac škody ako úžitku.

K druhej inovácii už takí kritickí nebudeme, nakoľko sme si istí, že v môže prispieť k odolnosti hodiniek voči nečistotám. Prim totiž vôbec po prvýkrát použil protiprašnú teflónovú vložku, ktorá má zabrániť prieniku drobných čiastočiek do systému pruženia tlačidiel. Zároveň tak zamedzuje vysychaniu maziva a predlžuje funkčnú životnosť hodiniek.

Prim Big Shock Racing, pohľad na ovládací blok

Keď sme Prim Big Shock Racing videli prvýkrát, priali sme si, aby matne šedá farba jeho 45 mm oceľového púzdra a širokého okružia s tachymetrickou stupnicou signalizovala povlakovanie vrstvou DLC. Naše želanie bolo vyslyšané. Do náročných podmienok je kvázidiamantová úprava oveľa vhodnejšia ako bežné PVD. Niečo podobné platí aj pre zafírové sklo, ktoré by malo byť pre zrnká piesku viac než dôstojným súperom. Možno by sme ale namiesto vypuklého kryštálu volili plochý ekvivalent a zapustili by sme ho pod úroveň okružia.

Čo sa týka ciferníka hodiniek, zaraďujeme ho k tým odvážnejším. Ako podklad je použitá šedá farba, na ktorú sú nanesené čierne ihlanové detaily zbiehajúce od okrajov ku stredu ciferníka. V samom strede zakončenia ihlanov kopírujú siluetu Tuárega, ktorý je symbolom Dakaru ešte od čias, kedy sa preteky jazdili na území Afriky. Afriku nám silno pripomínajú aj výrazné žlté a červené funkčné detaily, ktoré sa nestratia ani v púštnej búrke. Náš názor nemusíte brať ako smerodajný, no špicaté indexy a tvar prerezaných ručičiek s luminiscenčnými plochami pokladáme sa určujúci prvok týchto hodiniek a podľa nás im to takto pristane.

Prim Big Shock Racing, viečko je plné, s pieskovaným logom

Za plným viečkom s gravírovaným logom tímu Big Shock Racing sa nachádza quartz kaliber Ronda startech 5030.D. Švajčiarsky servisovateľný strojček so šiestimi kameňmi a odhadovanou dobou životnosti 54 mesiacov disponuje funkciami sekundového chronografu zastúpeného tromi registrami a dátumu (pozícia 4:00). Pri bežných podmienkach sa presnosť strojčeka drží v tolerancii -10/+20 sekúnd za mesiac.

Hodinky spárované s kaučukovým remienkom zakončeným oceľovou opaskovou prackou sú dodávané v štýlovej drevenej kazete. Maloobchodná cena je 27000 Kč, čo pri aktuálnom kurze predstavuje sumu 1050 eur.

Zdroj: www.prim.cz

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *